2007/09/16

İFTAR YEMEĞİMİZ











Evimde ilk iftar yemeğimizi cumartesi günü yaptık,cumarteside çalıştığım için işten çıktıktan sonra ilk işim eve geçip hazırlığa başlamak oldu.Bir saat içerisinde soframızı da hazırlamış olduk resim de hazırlıkları yaparken çektim ezan saati yaklaştığı için masanın son halini çekemedim.

Çorba
Tas kebabı
Pilav
Zeytinyağlı dolma
Salata
Peynirli börek
Tulumba tatlsı

PEYNİRLİ BÖREK TARİFİ;
malzemeler
bir kilo yufka
peynir
bir kutu krema
maydonoz

iç harcı ;
3 yumurta
1,5 su bardağı su
1/2 su bardağı zeytinyağ

üzeri içinde ;
1 yumurta sarısı
çörek otu,susam
Hazırlanışı
İlk önce tepsimizi yağladıktan sonra ilk yufkayı olduğu gibi kenarları dışarı gelecek şekilde sereriz aralarına da yumurtalı iç harcımızdan sürüp peynirli karışımda üzerine ilave ederiz,ikinci yufkayıda yarıya bölerek bütün yufkalar bitene kadar aynı şekil devam ederiz peynirli harcımızıda üç katına aktaralım en son dışarı sarkan yufkaları da tepsimiz üzerine kapatıp yumurta sarısınıda çörek, susam döktükten sonra bir gece buzdolabında bekletip 170 derecede üzeri kızarana kadar pişirelim.Fırındından aldıktan sonra üzerine biraz su serpip güzelce saralım.
AFİYET OLSUN


Bu böreğin diğer ismide aslında kolay su böreği tarifini sofra dergisinde görmüştüm ben sadece iç malzemesine krema ilave ettim güzel tat veriyor.Piştikten sonra ilk tadına bakan tabiki oğlumdu 2-3 dilim yedi çok beğendi yavrum,dün de yemekleri yaparken yemeklerin tadı,tuzu v.s onayları emir paşadan geçti alemdi yardımcım saolsun iftar da anladım beni yanıltmadığını

Hiç yorum yok: