2007/09/23

SAKIZLI MUHALLEBİ VE MUZLU GÜLLAÇ











Güllaç tarifini portakal ağacı haticenin tarifinden aldım sadece arasına muz ilave ettim ilk defa yapmama rağmen gerçekten çok güzel oldu.


malzemeler

1 paket güllaç
2 lt süt
2 su bardağı toz şeker
vanilya
nar,ceviz
muz

muhallebi için:1 paket hazır sakızlı muhallebi,3,5 su bardağı şeker

not:Süt ve şekeri kaynattıktan sonra biraz ılınması gerekiyor,soğukta olmayacak,çok da sıcak olmayacak
hazırlanışı
Süt ile şekeri kaynattıktan sonra vanilya ilave edilir,borcama bir kepçe sütlü karşımında aktarılır, borcam geniş olduğu için güllaçları kırmaya gerek kalmadan olduğu gibi aktardım 1-2 kepçe süt aktarılır yarıya kadar aynı işlemler devam eder sakızlı muhallebiyi hazırlayıp güllaçların üzerine yayılır,tekrar yufka ıslanır arasına da muz dilimleri yerleştirilir ve yufkalar bitene kadar süt ile ıslatmaya devam ederiz.Streç ile kaplayıp bir gece buzdolabında beklettilir.


ehhh pazar günü evde olunca ramazanda da sadece ailece iftar yapabildiğimiz için çok zevkli geçiyor eşimde saolsun narın süsleme malzemeleri kendisine aittir cevizleri ve narı hazırladı arada bir yardımları olur saolsun.

PAZAR MENÜMÜZDE;

şehriyeli domates çorbası

kuru fasulye

et sote

zeytinyağlı dolma(annemden)

pilav

piyaz ,güllaç

4 yorum:

Adsız dedi ki...

cnm elıne sağlık, gullac hıc sevmem yapmasını bılmem:( ama esım bayılır:) ve evde acılmamıs 1pk gullacım var :) bakalım nasıl yapacağım:)

sevgıler
fıdan

elif dedi ki...

çok kolay fidancım inanki
geçen hafta arkadaşıma da yaptım bayılmışlar arasındaki muhallebi e muz inanki o kadar güzel tat veriyorki bende sevmezdim bir de böyle dene istersen canım

Adsız dedi ki...

mrb benim güllaçla hiç ram yoktur ama görüntüsü çok güzel olmuş iftar sofranızda bir harika ellerine sağlıkkk ELif

elif dedi ki...

teşekkür ederim yeşim

bende güllaçı pek sevmezdim aslında ama portakal ağarcı haticenin sitesine görene kadar ve bu ramazanda en çok yaptığım tatlıydı diyebilirim arasında muhallebi ve muz değişik tat verdi